XXIII Sesja Rady Miejskiej a sprawy osiedla Zagrody

We wtorek 24 listopada 2020 roku odbyła się sesja Rady Miasta, której obradom będąc na sesji miałem okazję się przysłuchiwać. Na sesji zostały podjęte uchwały, wśród których dwie dotyczyły bezpośrednio naszego osiedla.
Zapis transmisji całej sesji dostępny pod linkiem: http://niepolomice.esesja.pl/transmisja/10717/xxiii-sesja-rady-w-dniu-wtorek-24-listopad-2020.htm

Pierwszą z nich była uchwała dotycząca zmiany planu zagospodarowania przestrzennego Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej (NSI). Dotyczy ona wszystkich mieszkańców gminy, ale ma szczególne znaczenie dla naszego osiedla biorąc pod uwagę, że znaczna cześć strefy inwestycyjnej znajduje się na jego terenie, niejednokrotnie w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej. Aktualizacja planu ogólnie ma dotyczyć:

  • wprowadzenia zapisów dotyczących ochrony przed negatywnymi praktykami dotyczącymi gospodarki odpadami,
  • wprowadzenia ujednolicenia zapisów dotyczących zabudowy mieszkaniowej,
  • wprowadzenia możliwości produkcji energii z źródeł odnawianych przez zakłady znajdujące się na terenie strefy,
  • wprowadzenie lokalizacji dla zbiornika przeciwpowodziowego rzeki Drwinki przy ul. Wimmera (orientacyjna lokalizacje zbiornika zaznaczyłem kolorem czerwonym na mapce).
Orientacyjna lokalizacja planowanego zbiornika przeciwpowodziowego przy ul. Wimmera w Niepołomicach
Orientacyjna lokalizacja planowanego zbiornika przeciwpowodziowego przy ul. Wimmera w Niepołomicach

Dokładniejszy opis zajdziecie Państwo w opracowanym przez urząd dokumencie: http://niepolomice.esesja.pl/zalaczniki/107053/projekt_uchwala-ws-przystapienia-nsi_981265.pdf

Warto śledzić ten temat, ale również partycypować w procesie planowania, uczestnicząc w konsultacjach oraz składając na odpowiednim etapie swoje uwagi do planu.

Kolejną z uchwał było przyjęcie rezolucji dotyczącej uruchomienia połączenia kolejowego do Niepołomic. Z rozmów z mieszkańcami naszego osiedla wynika, że liczą oni bardzo na przywrócenie połączenia kolejowego do naszego miasta ale jednocześnie są zaniepokojeni informacją, a raczej jej brakiem co do przebiegu jej trasy. Tym bardziej, że z doniesień medialnych wynika, że ma ona biec wzdłuż ul. Portowej.

Z informacji, które udało mi się pozyskać wynika, że na etapie składania projektu do rządowego programu „Kolej +” wstępnie planowane były dwie alternatywne trasy linii kolejowej – jedna wzdłuż ul. Wimmera, a druga od strony Wisły, wzdłuż Wiślanej Trasy Rowerowej, co zostało prezentowane na plakacie na konferencji prasowej zorganizowanej przed budynkiem UMiG Niepołomice w sierpniu bieżącego roku.

Na wtorkowej sesji Radni Miasta i Gminy Niepołomice jednogłośnie przyjęli rezolucję opowiadając się za przywrócenia połączenia kolejowego do Niepołomic, jednocześnie deklarując swoją pomoc w tym projekcie m.in w zakresie planowania i konsultacji ze społeczeństwem.
Przegłosowany projekt uchwały rezolucji dostępny pod linkiem: http://niepolomice.esesja.pl/zalaczniki/107053/rezolucja-rady-miejskiej_kolej-plus_998723.docx
Jeżeli uda mi się pozyskać bardziej konkretne informacje dotyczące planowanej trasy niezwłocznie Państwa poinformuję.

W imieniu Zarządu Osiedla Zagrody
Tomasz Michoń – przewodniczący

One thought on “XXIII Sesja Rady Miejskiej a sprawy osiedla Zagrody

  • 29 listopada 2020 at 16:20
    Permalink

    Jakoś sobie nie wyobrażam połączenia kolejowego ani wzdłuż Wimmera, ani wzdłuż ulicy Portowej. A poza tym jeszcze pozostaje kwestia przystanku kolejowego, oraz parkingu na samochody, aby móc się przesiąść na pociąg. Ja tego nie widzę.
    No chyba,że dworzec będzie gdzieś koło Trefla. Tam są nieużytkowane tereny. No to jeszcze jakoś to może by tam to wcisnęli.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *